LANCET logoSkoda banner

Nowa Fabia ze skrzynią DSG


Już od dłuższego czasu w światku motoryzacyjnym krążą informacje o pojawieniu się nowej generacji modelu Skoda Fabia. Nowe dzieło czeskiej marki ma zostać zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie w przyszłym roku. Teraz pojawiła się informacja, że nowy reprezentant segmentu B będzie dostępny z silnikami TSI i skrzynią DSG zapożyczonymi od Volkswagena. W przypadku skrzyni biegów Skoda skorzysta z modelu przekładni specjalnie przygotowywanej dla VW Polo. Skrzynia preselekcyjna DSG wykorzystuje mechanizm dwóch sprzęgieł i umożliwia między innymi szybsze zmiany biegów. Czeska marka skorzysta również z nowych jednostek napędowych. W Fabii zostaną zastosowane ekonomiczne silniki TSI. Dowiedz się więcej o aktualnym modelu Skoda Fabia Wolumenowa wersja Fabii pozostanie nie zmieniona i będzie dysponować benzynowym motorem o mocy 55 KM. Taki wariant będzie kosztował około 39 tys. zł. Skrzynia DSG będzie natomiast dostępna w wyposażeniu opcjonalnym. Pierwsze produkcyjne egzemplarze nowej Skody Fabia mają trafić do sprzedaży latem przyszłego roku. W aucie zmianie ulegnie także sylwetka. Przód nowej generacji będzie przypominał ten z wchodzącej obecnie na europejskie rynki Skody Roomster (klasa MPV). Tył będzie zachowywał prawdopodobnie kształty dużej Octavii II.

III Supertest Ekonomii


Wyniki III Supertestu Ekonomii pokazują dobitnie, że jazda zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a w szczególności z obowiązującymi normami prędkości, pozwoli zaoszczędzić paliwo, a przy tym eliminuje stres związany z gwałtownymi i ryzykownymi manewrami. W trzeciej edycji Supertestu Ekonomii organizowanego przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich wzięło udział 8 samochodów: Citroen C3 1.4 HDi, Dacia Logan 1.5 dCi, Fiat Panda 1.3 MultiJet, Kia Picanto 1.0 LPG, Peugeot 107 1.4 HDi, Skoda Fabia Kombi 1.4 D, Suzuki Swift 1.25 DDiS i Toyota Prius 1.5. A więc sześć napędzanych silnikami wysokoprężnymi, jeden z silnikiem benzynowym i instalacją LPG oraz jeden hybrydowy. Zwycięzcą w łącznej klasyfikacji na najbardziej ekonomiczny samochód okazał się Peugeot 107, którego średnie zużycie na trasie wyniosła 2,92 l oleju napędowego na 100 km. Koszt paliwa (14,07 l po 3,89zł/l) na całej trasie wyniósł tylko 54 zł 73 gr. W klasyfikacji "Najtańszy w eksploatacji" po raz trzeci zatriumfował Fiat Panda. Przejechanie tym samochodem 1 kilometra kosztuje 46 gr, przy założeniu, że kupiony za 35 tysięcy zł samochód przejedzie 100 tysięcy km, zużywając średnio 3,05 l oleju napędowego za 3.89 zł/l na 100 km. Mistrzynią zasięgu została z kolei Dacia Logan, która wyposażona w 50-litrowy zbiornik paliwa, zużywa średnio 3,21l/100 km i może pokonać bez uzupełniania paliwa dystans 1.558 km. Tegoroczna trasa prowadziła z Warszawy przez Mińsk Mazowiecki, Ostrów Mazowiecką do Łomży, dalej przez Ruciane-Nidę, Piecki, Szczytno, Jedwabno, Nidzicę, Mławę, Płońsk i z powrotem do Warszawy. Kierowcy mieli do przebycia łącznie 504 km i 700 m, które musieli pokonać maksymalnie w 8 godzin.

W przyszłym roku Fabia będzie nr 1


Skoda Auto to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się marek w Polsce. O nagrodzie Internetowy Samochód Roku 2005 dla modelu Fabia i przyszłości czeskiej marki na polskim i europejskim rynku rozmawiamy z przedstawicielem Skoda Auto Polska S.A., Hubertem Żyżkowskim. Mojeauto.pl: Wysoką pozycję Skody na polskim rynku potwierdza równie wysokie drugie miejsce modelu Fabia w plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2005. Chyba nie jest to zaskoczenie dla Państwa? Hubert Żyżkowski - Communication Manager Skoda Auto Polska S.A.: ?Dobre miejsca w plebiscytach są zawsze pewnym zaskoczeniem. Miło nam niezmiernie, że Internauci docenili Skodę, że docenili model Fabia. Można tylko żałować, że nie zdobyliśmy miejsca pierwszego ? ale wszystko jeszcze przed nami. W ubiegłym roku byliśmy numerem 1 na rynku nowych samochodów, teraz czas abyśmy zostali numerem 1 w plebiscycie Mojeauto.pl.? Ma: W pierwszej edycji plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2004 model Skoda Fabia zajął trzecie miejsce, teraz jest to miejsce drugie. Czy zatem można stwierdzić, że w roku 2006 model Fabii zdobędzie główny tytuł? HŻ: Jest dopiero marzec 2006 roku, więc trudno teraz ?prorokować? jakie będą decyzje Internautów pod koniec roku. Mam nadzieję, że będzie dokładnie tak jak Pan mówi. Fabia jest sprawdzonym samochodem, docenionym przez klientów. Tylko w roku 2005 sprzedaliśmy ponad 15 tys. egzemplarzy tego modelu. Wiele osób pyta nas: jak to robicie, że Fabia nieustannie cieszy się takim powodzeniem? A nasz przepis na sukces tego modelu jest bardzo prosty: trzy wersje nadwozia ? hatchback, sedan i kombi, dziewięć wersji silnikowych, w tym trzy wysokoprężne oraz możliwość opcjonalnego wybrania wyposażenia w ogromnej ilości wersji. Do tego świetna opinia wśród użytkowników i gęsta sieć serwisów. Tym Fabia góruje nad konkurencją. Ma: Jakie czynniki decydują o dużym zainteresowaniu klientów produktami Skody w Polsce? HŻ: W myśl naszego hasła ?Przemyślane rozwiązania? koncentrujemy się na dostarczeniu klientowi tego, co najważniejsze: funkcjonalności, solidności i bezpieczeństwa. W ramach tej strategii oferujemy klientom zróżnicowaną gamę modeli ? znaleźć tu można i ekonomiczną i solidną Fabię, Octavię Tour dla osób poszukujących funkcjonalnego, niezawodnego dużego i ekonomicznego samochodu, jak i sytuujące się w klasie wyższej: Octavię i Superba. Każdy klient może dobrać coś dla siebie. Skoda oferuje produkty, które są oparte na przemyślanej, nowoczesnej technologii silników FSI i TDI spełniających oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów i co bardzo ważne również wymagania europejskich norm spalania i emisji CO2. Przewagą Skody nad konkurencją jest możliwość opcjonalnego doposażenia samochodu pod swoje indywidualne potrzeby. Każdy z modeli posiada dziesiątki możliwości dodatkowego wyposażenia. Kombinatoryka jest tu bardzo szeroka. Jednocześnie Skoda oferuje najkrótszy czas dostarczenia takiego ?skrojonego na miarę? modelu. Zaletą naszej marki jest również to, że Skoda ma atrakcyjną cenę w stosunku do jakości i wyposażenia które oferuje. Stosujemy zasadę, którą Anglicy zgrabnie nazwali ?Value for Money?. Te wszystkie czynniki, a także zaufanie klientów do naszej marki, wypracowane przez prawie 12 lat obecności Skoda Auto Polska S.A. na polskim rynku, generują faktycznie duże zainteresowanie naszymi samochodami. Ma: Skoda Fabia poza Polską i Czechami znakomicie sprzedaje się w Bułgarii, na Słowacji i innych krajach półwyspu Bałkańskiego. Można już mówić o liderze rynku Europy środkowo-wschodniej? HŻ: Skoda jako marka jest jednym z liderów sprzedaży w naszej części Europy, a z pewnością w krajach, które Pan wymienił. Skoda Fabia jest tu na pewno jednym z popularniejszych modeli. Ale proszę pamiętać, że równie dobrą sprzedażą może poszczycić się inny nasz model ? Skoda Octavia. Miarą jego popularności niech będzie fakt, że montownie Skody na Ukrainie i w Bośni Hercegowinie montują właśnie Octavię. A już niedługo ruszy kolejna montownia, tym razem w Rosji. W Polsce Skoda została w roku 2005 marką nr 1. Jest to dla nas tym większym powodem do dumy, że Polska jest jedynym krajem, w którym Skoda została nr 1, a nie posiada własnej fabryki czy montowni.
(C) 2006 LANCET - Samochody Skoda